Friday 29 April 2011

China Glaze Party Hearty + Viva la Diva nr 5 (french maniqure)


Det här är ett underbart glitterlack som jag fått av min fina vän Little Miss Impatiens!! :)
Det består av glitter i tre olika färger i tre olika storlekar i en ofärgad bas. De minsta är guldglitter, de mellanstora är mörkgröna och de största är röda. Guldglittret är runt medan de gröna och röda är rombformade.

Här har jag använd Party Hearty bara på tipparna, men det kändes att det var helt ok täckning på lacket och att det torkade snabbt på nageln. Som vanligt med glitterlack så flagar det ganska snabbt i kanterna medan det sitter som berget på själva nageln. Ett rent h-vete att få bort ibland rent ut sagt....

MEN det här lacket är sååå fint att det är värt det! Det syns dåligt på bilderna, men det är sån lyster i det! Vid solsken rakt på nageln så bildar det t.o.m reflexer på väggen! Det glittrar och glimrar som sjutton!
Baslacket är från Viva la Diva ur deras French Maniqure kollektion och det heter helt sonika... nr 5 ;)

Betyg: 9/10 (baslacket får 8/10 för sin fina färg och bra hållbarhet)

Little Miss Impatien's kommentar: "Faan vad snyggt!!! Varför gav jag det till dig? ;)"

Mr Tickle's kommentar: "Fint. Juligt. Får jag ta en saffransbulle nu?"

English: Glitter in three different sizes and colors, small gold, bigger dark green and even bigger red. Nice formula. Fast drying. You can't really see it in the pictures but it has a marvellous glow, especially in direct sun light. Base coat is no 5 from Viva la Diva from their French Maniqure collection.

2 comments:

  1. Den e ju mkt finare i verkligheten.
    Fasiken nu blev jag sugen på bullar ! :D

    ReplyDelete
  2. Ja, det är den!!! Också svårfotad.... :(

    Bakade en saffranskaka strax efter att jag lagt upp denna ;) hehehe!

    ReplyDelete

Feel free to leave a comment but please be respectful :) Questions will be answered here as soon as possible. Spam will automatically not be published and/or deleted. Thank you for reading!